Начало » България » Дрифт интервю с Кристалина Стефанова

Дрифт интервю с Кристалина Стефанова

– Представи се пред хората, които не те познават.
– Здравейте, казвам се Кристалина Стефанова и съм на 15 години от Варна.

– Момиче и дрифт? Получава ли се?
– Не мисля, че полът има някакво значение в дрифта. Разбирам факта, че съм момиче и това, че съм на 15 прави нещата тотално нереални, но аз обичам да правя това и се старая да давам най-доброто от себе си.
Нетипично е момиче да се занимава с мъжки спорт, но е въпрос на интереси. Всичко се получава с желание, амбиция и подкрепа, които определно имам.

– Имаш ли любимка сред дрифт дамите?
– Любимки са ми Каролина Пиларчик и Даниел Мърфи. Тайничко си мечтая един ден да съм като тях.

– Кога за пръв път се качи да караш кола?
– За пръв път карах, разбира се, в скута на баща ми (б.ред.-Краси Стефанов). Бях на 5 години и единственото, което правих беше да въртя волана по време на един донът. За 5-годишно хлапе бяха уникални дрифт умения (смее се).

Кристалина Стефанова с баща си
Кристалина Стефанова с баща си

– Кой те научи да шофираш?
– От малка винаги съм искала да се науча да карам. Имайки предвид средата, в която живея това беше неизбежно. Баща ми е моят дрифт учител и виновникът за цялата „пушилка”. Отначало той беше скиптично настроен, но след като разбра, че няма да се откажа и притежавам нужните качества, се съгласи, естествено, с помощното мрънкане на майка ми.

– Кога ти бе първия дрифт?
– Първите ми дрифт стъпки направих в края на 2013 г., след като за пръв път отидох на Drift Allstars в Полша, където баща ми взе участие. До тогава бях ходила на състезания само в България. Състезанието беше уникално във всякакъв аспект и определено ме мотивира. През целия път на обратно към България молих баща ми да започна да се занимавам с този спорт сериозно… и така започна всичко.
– Кога за последно кара?
– Последно карах на Италианското във Варна – декември месец, но настройките на колата не ми паснаха. Нямам търпение този уикенд да я пробвам с новите настройки. Кракът ме сърби… (смее се)

– Къде тренираш и по колко време?
– Поради липсата на терен, карам много рядко. Това се случва на организирани мероприятия, полигони в близост до Варна, летища и т.н.

– Направи страхотно представяне миналата година във Враца. Впечатли доста хора..
– Кръгът във Враца беше едно от най-вълнуващите ми изживявания през изминалата година. Преди първата обиколка бях толкова нервна, че кракът ми трепереше, залепен за съединителя. След всяка следваща започвах да се чувствам все по-уверена. Когато се тренира на писта, на определно трасе, пилотът попада в различни ситуации, които допринасят за неговото развитие. Изгражда рефлекси, интуиция как да постъпи в дадена ситуация. Имам адското желание да карам в тандем. Много често си представям как го правим всички от нашият тим Drift Tigers. Седмица след мероприятието, ръцете и краката ми още се тресяха от адреналин. Беше страхотно!

Криси в Е30 триото със Стефан Стефанов и Павлин Пенев Снимка: InFrame
Криси в Е30 триото със Стефан Стефанов и Павлин Пенев
Снимка: InFrame

– Ще караш ли през Сезон 2016?
– За съжаление не мога да участвам на състезание в България, заради годините ми. В правилника на БФАС има точка, която го забранява. Искренно се надявам новото управление да промени това, защото лишава много млади пилоти да карат у нас, докато навън е разрешено. Живот и здраве ако си намеря спонсори мисля да опитам на Queen of Europe. Пределно ми е ясно,че нямам шанс, но си е опит…

– Каква е новата ти „служебната“ кола?
– Автомобилът, който се подготвя за мен, е един Nissan S13. Ще бъде с 4,0-литров V8 двигател от BMW с чарджър. Останалато смятам да го запазя в тайна за сега (смее се).

– Трябва ли в България да бъдат изградени обособени за дрифт места за каране?
– Ооо задължително! В голяма степен ще намали войната на пътя. Повечето тежки катастрофи, причинени от млади водачи стават, когато те са под влиянието на емоциите от това да се вживяват с извънредни умения зад волана. Ако се даде възможност да научат повече за поведението на автомобила и да задоволят нуждата от силни емоции зад волана, пътищата ще станат по-безопасни! Нуждата от такова съоръжение е очевидна и непреходна, нещо повече, тя ще нараства постоянно. Отделен е факта, че за организиране на мероприятия от по-високо ниво е нужно специално обособено съоръжение. Да не говорим,че България ще може да се развие от моторна гледна точка. Би могла да бъде домакин на много международни състезания.

– С какво се занимаваш, когато не си на училище или на пистата?
– Когато краката ми още не стигаха педалите се занимавах с танци, което обожам да правя и сега. Писала съм стихотворения и много други неща, които сега са ми на заден план, защото приоритет ми е карането.

– Пожелай нещо на феновете на Drift.bg.
– Ще им пожелая никога да не се отказват от мечтите си! Keep Drifting Fun!

– Благодарим ти, Криси и ти желаем успех!

Comments

отговори